Jokaisella on oma tarinansa – pieni hyvä teko voi merkitä paljon

 

Jokaisella on oma tarinansa – siksi pienellä ystävällisyydellä on suuri merkitys

Usein näemme ihmisestä vain sen, minkä hän näyttää ulospäin. Näemme hymyn, onnistumiset ja hetket, jolloin kaikki näyttää olevan hyvin. Emme kuitenkaan aina näe niitä ajatuksia, huolia tai pieniä taisteluita, joita toinen ihminen kantaa mukanaan.

Vanha ajatus muistuttaa:

”Jokainen kamppailee jonkin asian kanssa. Se, joka sanoo ettei kamppaile minkään kanssa, saattaa joskus vain yrittää pitää kulissia pystyssä.”

Ajatuksessa ei kuitenkaan ole kyse surusta tai heikkoudesta. Päinvastoin. Se kertoo siitä, että olemme kaikki ihmisiä.

Jokaisella meistä on päiviä, jolloin tarvitsemme hieman enemmän ymmärrystä, kannustusta tai ystävällistä sanaa. Joskus pieni teko – tervehdys, kuulumisten kysyminen tai aito kiinnostus toista kohtaan – voi olla juuri se asia, joka piristää jonkun päivää.

Ehkä tärkeintä ei olekaan yrittää näyttää aina vahvalta. Vahvuutta voi olla myös siinä, että uskaltaa olla oma itsensä ja antaa muidenkin olla keskeneräisiä.

Meillä jokaisella on oma tarinamme. Kun kohtaamme toisemme ystävällisesti, teemme maailmasta hieman paremman paikan.


Näytä kaikki yritykset